Dragon Age Wiki
Advertisement

Dagna - krasnoludka zafascynowana magią, córka Janara z kasty kowali, a także postać występująca w Dragon Age: Początek oraz Dragon Age: Inkwizycja.

Przeszłość[]

Dagna od zawsze fascynowała się magią. Od lat próbowała dotrzeć do kogoś z Kręgu Maginów, dzięki czemu mogłaby uzyskać cenną wiedzę. Z każdą karawaną posyłała pisma, ale nigdy nie otrzymała żadnej odpowiedzi.

Udział[]

Dragon Age: Początek[]

Dagna przebywa w Orzammarze i od razu zauważa, że Strażnik przychodzi z zewnątrz. Kobieta od dawna szuka kogoś, kto zna świat na powierzchni, żeby w ten sposób dowiedzieć się, czy magowie przyjęliby ją na naukę. Prosi Strażnika o pomoc w tej sprawie. Liczy na to, że Bohater uda się do magów i wstawi się za nią.

Dagna zaczęła już czytać tevinterską księgę „Fortikum Kadab” i uważa ją za fascynującą lekturę. Prosi Strażnika, żeby wspomniał o tym magom. Dzieli się również ciekawostkami na temat magii. Pod koniec rozmowy, mówi Strażnikowi, że idzie się spakować oraz będzie na niego czekać przy zakładzie swojego ojca, Janara.

Dagna jest zafascynowana magią i łamaniem praw natury samą myślą jak czynią to czarodzieje. Po rozmowie z Janarem, Strażnik wraca do niej żeby zapytać o jej relacje z ojcem. Kobieta twierdzi, że rodzic nie podziela fascynacji magią i ma do niej negatywne nastawienie. Poza tym wie o planach ojca, który usiłuje ją wydać za jakiegoś wysoko postawionego krasnoluda. Dagnę nie obchodzi fakt, że odchodząc z Orzammaru straci kastę i pragnie zostać na powierzchni zgłębiając tajniki magii.

Wkrótce zostaje poproszona o rozpracowanie zbroi Raleigha Samsona. Twierdzi, że ten rynsztunek jest genialny - potrafi zabić innych, ale też powoli zabija nosiciela.

Powiązane zadania[]

  • Quest-Początek Nietypowa uczona
Advertisement