FANDOM

Czarne Mokradła – wyludniony teren bagienny położony wzdłuż północno-wschodnich brzegów Amarantu.

Charakterystyka Edytuj

Czarne Mokradła do posępne, odosobnione miejsce. Każdy, kto przemierza samotną ścieżkę pomiędzy drzewami, czuje w najlepszym razie przytłaczający strach. Nic nie zakłóca spokoju tego miejsca, ponieważ nawet ptaki i inne zwierzęta wyczuwają w powietrzu coś złego i nie ważą się do niego zbliżyć. Dawniej, wiele lat temu, na Czarnych Mokradłach istniała tętniąca życiem osada, w której mieścił się mały port, do którego często zawijały statki kupieckie[1].

Baronowa

Baronowa

Jeszcze w czasach świetności Czarnych Mokradeł, osada nękana była przez wielkiego smoka. Pokonany został on przez władającą ziemiami baronową, a chociaż miejscowi podejrzewali, że jest ona magiem krwi, to jako wyraz wdzięczności za pozbycie się smoka nie czynili z tego powodu problemów. W czasach orlezjańskiej okupacji Fereldenu, rządy baronowej naznaczone były uciskiem, przemocą i niesprawiedliwością. W celu zachowania młodości, baronowa płaciła ogromne sumy pieniędzy za młode dziewczyny, które wykorzystywała do zachowania młodości. Mieszkańcy ostatecznie zwrócili się przeciwko niej i spalili jej rezydencję. Rzucając ostatnie zaklęcie przed śmiercią, baronowa wciągnęła dusze ich wszystkich do Pustki, tworząc w niej upiorną wersję Czarnych Mokradeł[2].

Kilku śmiałków, którzy zapuścili się później na mokradła, chcąc sprawdzić, co stało się z mieszkańcami, znaleźli jedynie spalone ruiny. Wraz z upływem lat, coraz częściej mówiło się o dziwnych stworzeniach i światłach z mokradeł, co doprowadziło do przekonania, że Czarne Mokradła są nawiedzone, wobec czego omija je każdy, kto ceni sobie swoje życie[1].

Występowanie Edytuj

Kristoff, Szary Strażnik wysłany do Fereldenu tuż po tym, jak zakończyła się Piąta Plaga, przybył na Czarne Mokradła w celu ich zbadania, gdzie został zabity przez wyznawcę Matki, Pierwszego. Komendant wyrusza na poszukiwania Kristoffa, jednak wraz z Pierwszym zostaje uwięziony w Pustce.

Zadania Edytuj

Mapa Czarnych Mokradeł

Mapa Czarnych Mokradeł

Postaci Edytuj

Wpisy do kodeksu Edytuj

Przeciwnicy Edytuj

Zobacz też Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Blackmarsh, oficjalna strona gry
  2. Dragon Age: Początek – Przebudzenie, Quest-Początek Cienie Czarnych Mokradeł