FANDOM

„Nasza rodzina, zawsze na pierwszym miejscu stawia obowiązek”

Bryce Cousland – teyrn Wysokoża, a zarazem jedna z najbardziej wpływowych osób w Fereldenie. Mąż Eleanory Cousland, ojciec Fergusa Couslanda i potencjalnego Strażnika.

Przeszłość Edytuj

Bryce Cousland jest potomkiem Sarima Couslanda i jednym z dwóch pozostałych teyrnów (drugim jest Loghain Mac Tir). Podczas powstania fereldeńskiego walczył u boku arla Leonasa Brylanda z Południowych Krain i arla Rendona Howe’a z Amarantu w bitwie nad Białą Rzeką, z której ocalało jedynie pięćdziesięciu powstańców. Bryce podczas walki zostałał zraniony co uratowało życie  Rendonowi. Gdy mężczyzna wraz z Leonasem usłyszeli sygnał do odwrotu, oboje zanieśli poszkodowanego towarzysza broni w bezpieczne miejsce, na terenie Redcliffe i opiekowali się nim przez miesiąc. Gdy Bryce wraz z Leonasem wrócili do armii, zostali uchonorowani przez Marica Theirina i otrzymali medale męstwa. Mężczyzna dołączył także do floty bannów po odzyskaniu Denerim przez samego króla. Dowodził żołmierzami z pokładu statku Eleanor, o nazwie Mistral. Pierwsze spotkanie kobiety z Brycem było tak burzliwe, że postanowiono je uwiecznić w słynnej szancie pt. "Żołmierz i wilk morski". Mimo, że oboje początkowo nie zgadzali się ze sobą w wielu kwestiach, to ostatecznie byli jednak zgraną drużyną. Wspólnie zniszczyli tuzin okrętów wojennych przez co wkrótce stali się dobrymi przyjaciółmi.

Udział Edytuj

Bryce i Cousland przygotowują wojska Wysokoża do wyruszenia pod Ostagar, kiedy pojawia się Duncan poszukujący nowych rekrutów do Szarej Straży. Arl Howe, wieloletni przyjaciel i sojusznik Bryce’a, oczekuje na przybycie swoich wojsk. Cousland odprawia swoje dzieci, żeby omówić ważne sprawy z Howe’em i Duncanem.

Wieczorem wojska Couslandów dowodzone przez Fergusa wyruszają z Wysokoża. Nocą zamek Cousland atakują żołnierze Howe’a, a w wyniku walk Bryce zostaje ciężko ranny. Szukając swojej rodziny, próbuje pomóc sir Gilmore’owi i pozostałym na zamku strażnikom. Dociera do kuchni, nie mogąc kontynuować dalej ze względu na odniesione obrażenia, gdzie namawia swoją rodzinę, żeby uciekła przez wyjście dla służby w spiżarni, zanim ludzie Howe’a zdobędą zamek. Eleanora zostaje z Bryce’em, podczas gdy jego dziecko ucieka z Duncanem i zostaje Szarym Strażnikiem.

Jeżeli Strażnik jest ludzkim i odpowie źle na pytania duchów strzegących Urny Świętych Prochów, będzie musiał stoczyć walkę z widmem Bryce’a.

CiekawostkiEdytuj

  • Według Dairrena Cousland jest popularnym i szanowanym mężczyzną, który według wiele osób powinien zasiąść na tronie zamiast Cailana.
  • Pierwotnie postać miała nosić imię Byron, na co wskazuje zestaw narzędzi, ale zrezygnowano z tej koncepcji.