Dragon Age Wiki
Advertisement

Bhelen Aeducan - drugi syn króla Endrina Aeducana, spadkobierca tronu w ostatniej linii, a także brat Triana Aeducana oraz Strażnika, będącego krasnoludzkim szlachcicem.

Przeszłość[]

Bhelen Aeducan zawsze był uważany za najmniej potrzebnego następcę tronu. Nie był ulubieńcem swojego ojca, ale miał wyjątkową umiejętność unikania kłopotów. Łączyła go więź z Ricą Brosca.

Udział[]

A Tale of Orzammar []

Bhelen Aeducan udaje się do tawerny razem z Frandlinem Ivo, aby wynająć najemnika, który wyruszy do thaigu Aeducana w imieniu księcia. Rekrutuje również Orsona Havera, aby pomógł mu w dotarciu do jednej z komnat, gdzie Bhelen ma podłożyć tarczę rodu Aeducan, aby zwabić w ten sposób Strażnika, będącego krasnoludzkim szlachcicem w bardziej odosobnione miejsce. Kiedy książę dociera do thaigu, próbuje zabić najemnika, aby upewnić się, że nikt nie będzie mógł ujawnić prawdy. Bhelen zostaje jednak pokonany i mimo tego oferuje najemnikowi kompromis. Krasnolud miał odejść żywy pod warunkiem, że udadzą się na powierzchnię i już nigdy nie wrócą. W zależności od wyboru książę pozwoli najemnikowi opuścić obszar bez zbędnego incydentu albo przekona Orsona Havera do zabicia ich.

Dragon Age: Początek[]

Bhelen Aeducan pojawia się podczas spotkania Triana Aeducana ze Strażnikiem. Sugeruje się, że protagonista miał lepsze relacje ze swoim młodszym bratem, ponieważ oboje nie darzyli spadkobiercy tronu przyjaźnią.

W późniejszym czasie Bhelen odkrywa, że Trian pragnie zamordować Strażnika, zapewniając sobie w ten sposób tron. Krasnolud postanawia ostrzec protagonistę, który może zaplanować zabicie najstarszego brata. Główny protagonista nie wie jednak, że został oszukany.

Bez względu na wybór następuje bitwa na Głębokich Ścieżkach i kiedy Strażnik odnajduje zwłoki Triana Aeducana jest już za późno. Wszystkie dowody są skierowane przeciwko niemu i król Endrin Aeducan jest zmuszony wygnać swojego ulubionego syna. W międzyczasie Bhelen Aeducan zdąża zawrzeć sojusz z innymi rodami więc stał się nietykalny.

W Orzammarze istnieją plotki, które mówią, że Bhelen Aeducan zabił swojego brata Triana Aeducana i pozwolił, by wina spadła na ulubionego syna króla.

Advertisement