FANDOM

Bhelen Aeducan - drugi syn króla Endrina Aeducana, spadkobierca tronu w ostatniej linii, a także brat Triana Aeducana oraz Strażnika, będącego krasnoludzkim szlachcicem.

PrzeszłośćEdytuj

Bhelen Aeducan zawsze był uważany za najmniej potrzebnego następcę tronu. Nie był ulubieńcem swojego ojca, ale miał wyjątkową umiejętność unikania kłopotów. Łączyła go więź z Ricą Brosca.

UdziałEdytuj

A Tale of Orzammar Edytuj

Bhelen Aeducan udaje się do tawerny razem z Frandlinem Ivo, aby wynająć najemnika, który wyruszy do thaigu Aeducana w imieniu księcia. Rekrutuje również Orsona Havera, aby pomógł mu w dotarciu do jednej z komnat, gdzie Bhelen ma podłożyć tarczę rodu Aeducan, aby zwabić w ten sposób Strażnika, będącego krasnoludzkim szlachcicem w bardziej odosobnione miejsce. Kiedy książę dociera do thaigu, próbuje zabić najemnika, aby upewnić się, że nikt nie będzie mógł ujawnić prawdy. Bhelen zostaje jednak pokonany i mimo tego oferuje najemnikowi kompromis. Krasnolud miał odejść żywy pod warunkiem, że udadzą się na powierzchnię i już nigdy nie wrócą. W zależności od wyboru książę pozwoli najemnikowi opuścić obszar bez zbędnego incydentu albo przekona Orsona Havera do zabicia ich.

Dragon Age: PoczątekEdytuj

Bhelen Aeducan pojawia się podczas spotkania Triana Aeducana ze Strażnikiem. Sugeruje się, że protagonista miał lepsze relacje ze swoim młodszym bratem, ponieważ oboje nie darzyli spadkobiercy tronu przyjaźnią.

W późniejszym czasie Bhelen odkrywa, że Trian pragnie zamordować Strażnika, zapewniając sobie w ten sposób tron. Krasnolud postanawia ostrzec protagonistę, który może zaplanować zabicie najstarszego brata. 

Bez względu na wybór następuje bitwa na Głębokich Ścieżkach i kiedy Strażnik odnajduje zwłoki jest już za późno. Wszystkie dowody są skierowane przeciwko niemu i król Endrin Aeducan jest zmuszony wygnać swojego ulubionego syna. W międzyszacie Bhelen zdążył zawrzeć sojusz z innymi rodami więc stał się nietykalny.