Bethany Hawke - młodsza siostra Hawke’a i bliźniaczka Carvera (ur. 9:12 Smoka). Jest magiem apostatą; szkolenie w sztukach magicznych otrzymała od swojego ojca (również apostaty).

Wygląd Bethany uzależniony jest od wybranego wyglądu Hawke’a (wybór wpływa na odcień skóry, rysy twarzy oraz fryzurę).

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przed Piątą Plagą mieszkała na przedmieściach Lothering wraz z rodziną. Pomimo ciekawości dotyczącej powieści religijnych, wiedziała, że większość czasu musi spędzić w ukryciu ze względu na swoje magiczne umiejętności.

Udział[edytuj | edytuj kod]

Podczas ucieczki z Lothering, w zależności wyborów gracza, może zginąć ona lub Carver. Po dotarciu do Kirkwall przez pierwszy akt gry jest potencjalnym towarzyszem. Gdy Hawke wyrusza na Głębokie Ścieżki, Leandra prosi przyszłego Bohatera Kirkwall, żeby ten nie zabierał ze sobą Bethany.

Hawke zostawi Bethany w Kirkwall: Po powrocie bohatera będzie odprowadzana do Kręgu Maginów w Katowni.

Hawke weźmie Bethany na Głębokie Ścieżki: zostanie ona ranna i umrze lub dołączy do Szarej Straży, o ile w drużynie znajduje się Anders.

Jeżeli Bethany nie zginęła, w dalszej części gry pojawia się już tylko epizodycznie, między innymi w czasie walk z qunari oraz podczas buntu magów.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Spojler-da2.png Członkowie drużyny w Dragon Age II Spojler-da2.png
IzabelaVarrik TethrasBethany HawkeMerrillFenrisAvelina VallenSebastian VaelCarver HawkeAnders
Tymczasowi członkowie drużyny: Tallis