Amarant – arlat rozciągający się wzdłuż północno-wschodniego wybrzeża Fereldenu.

Opis[edytuj | edytuj kod]

U wybrzeży niespokojnego Morza Przebudzonych założona została osada rybacka Amarant, która z czasem przerodziła się w dobrze prosperujący port i miasto handlowe. Przez wieki stawiało czoło licznym problemom, jednak wychodziło obronną ręką, stając się symbolem niezłomności i siły Fereldeńczyków. W czasach orlezjańskiej okupacji miasto było stolicą kraju.

Innym ważnym miejscem w arlacie jest Szlak Pielgrzymna – trakt łączący Amarant z Denerim i południowym Fereldenem, który po Piątej Pladze został opanowany przez mroczne pomioty i bandytów.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Herb Amarantu

Podczas okupacji ze strony Orlais arl Tarleton Howe sprzymierzył się z Orlezjanami, podczas gdy sąsiadujący z nim Couslandowie z Wysokoża dołączyli do powstańców, co doprowadziło do serii bitew pomiędzy oboma miastami. Podczas jednej z nich Couslandowie zdobyli miasteczko Bród Harpera i pojmali Howe’a, który został powieszony za zdradę kraju. Nowym arlem amarantu został wtedy Byron Howe, młodszy brat Tarletona.

W roku 8:98 Błogosławionego, podczas powstania księcia Marica przeciwko Cesarstwu Orlais, w Amarancie przez jakiś czas mieściła się baza powstańców. Po kilku miesiącach opuścili oni arlat wraz z Byronem Howe’em i jego najbardziej zaufanymi ludźmi, którzy dołączyli do powstania. Byron zmarł podczas wojny, a jego syn Rendon, jeden z bohaterów powstania, sprawował funkcję arla Amarantu do roku 9:30 Smoka.

Po Piątej Pladze, podczas której Howe okazał się zdrajcą i został zabity, monarcha Fereldenu przekazał Amarant Szarym Strażnikom jako nagrodę za ich służbę, odbierając wszelkie prawa i godności rodzinie Howe’ów. Niedługo później Amarant stał się teatrem działań walki dwóch stronnictw pomiotówArchitekta i Matki. W konflikt wciągnięci zostali Szarzy Strażnicy, którzy zakończyli go, przypuszczając atak na Smoczy Kres, gdzie pokonali pomioty i przywrócili porządek.

Miejsca[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]