FANDOM

„Czasem to, co najcenniejsze, można znaleźć tam, gdzie najmniej się tego spodziewamy”

Ailis – matka, a zarazem uczona Zakonu andrastańskiego. Była drugą najbliższą osobą dla Loghaina Mac Tira i przyjaciółką Garetha z Oswin. Pomogła królowi Maricowi wychować jego syna, Cailana.

UdziałEdytuj

Wraz z Garethem z Oswin pomagała ludziom w obozie wyrzutków podczas orlezjańskiej okupacji Fereldenu. Pozwoliło jej to po raz pierwszy spotkać księcia Marica i opatrzyć jego rany. Początkowo kobieta nie wiedziała o prawdziwej tożsamości chłopaka, choć zdziwiło ją, że jest wykształcony. Przyszły władca Fereldenu dziwił się, że matka pomaga banitom, którzy są w większości mordercami, złodziejami albo rzezimieszkami. Kobieta uznała, że wspiera ich w próbie losu, a ich uczynki będą osądzone tylko przez Stwórcę. Jej głównym zadaniem było podtrzymywanie więzi wspólnoty. W wolnych chwilach cerowała koce i naprawiała ubrania. Początkowo, mimo jej krótkiej znajomości z przyszłym królem Fereldenu, kobieta uznała, że chłopak jest dla siebie zbyt surowy.

Gdy obóz został zaatakowany przez armię uzurpatora Meghrena, kobieta dała Maricowi sztylet. Starała się też uspokoić Garetha, który stracił cierpliwość nie, mogąc początkowo dowiedzieć się, kim jest chłopak. Była świadkiem tego, jak przyszły król Fereldenu pasuje Garetha na rycerza. Gdy ojciec Loghaina zdecydował się odwrócić uwagę ludzi Meghrena, kobieta mimo niebezpieczeństwa postanowiła pójść wraz z nim.

Po ataku armii uzurpatora na obóz, udało jej się uciec. Później Loghain odnalazł ją w małej osadzie. Ostatecznie Maric przekonuje ją, żeby przeniosła się do pałacu królewskiego, gdzie wychowywała i nauczała młodego króla Cailana.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest autorką co najmniej dwóch książek: Kraina dzikich i Legendy Fereldenu.
  • Często opowiadała Cailanowi o przygodach ojca.
  • Loghain miał nadzieję, że Ailis zwiąże się z jego ojcem.
  • Często podczas cerowania i naprawiania ubrań nuciła pod nosem fragmenty Pieśni Światła.